שיקום אורתופדי ושיקום ספורטאים

שיקום ספורטאים 1
%D7%AA%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%95%D7%AA%20%

אבחון, טיפול ומניעת בעיות הקשורות לשלד, שרירים או מפרקים.

שיקום אקוטי
אבחון וטיפול במצבים חריפים של כאבים (גב, צוואר, מפרקים, שרירים), פציעות אקוטיות כגון נקעים, חבלות, פציעות, שברים או ניתוחים אורתופדיים.
הטיפול יכלול שיכוך כאבים, חיזוק שרירים, שיפור טווחי התנועה, שיפור שיווי המשקל וחזרה לתפקוד דומה ככל האפשר

לתפקוד לפני הפציעה.
טיפול פיזיותרפי בסמוך לפציעה ימנע תסמונות כאב כרוני, מגבלות תנועה, וחשש מתנועה ויעודד חזרה לדפוס הפעולה הטבעי לגוף. כך המטופל ישוב במהרה לתפקוד עצמאי ללא צורך בטיפולים נוספים.
ברפואת ספורט ניתן דגש מיוחד לשילוב תרגול ספציפי והתאמות נדרשות בהתאם לענף הספורט אליו חוזר המטופל.

שיקום כרוני
כאב הנמשך יותר ממספר שבועות (בברך, בצוואר, בכתף, בגב, במפרק הלסת וכדו'). פציעות כרוניות יכולות להיות קשורות באופי העבודה של המטופל, בפעילות ספורטיבית קבועה, בהרגלים יומיומיים, בשינויים ניווניים במפרקים, בדלקות פרקים ועוד.

סחרחורות ושיווי משקל

סחרחורת ושיווי משקל

ישנם גורמים רבים לסחרחורות וירידה בשיווי משקל שחלקם קלים וחלקם קשים ומסוכנים.

בכל מקרה חשוב מאד להגיע לאבחון וטיפול.
במהלך האבחון אשאל רבות על אופי הסחרחורות, מה משפיע עליהן, תדירות וכו'. הבדיקה תכלול מבחנים נוירולוגים לשלילת מצבים רפואיים מסוכנים, וכן מבחנים שהם מיוחדים לאבחון מצב מערכת שיווי המשקל הנמצאת באוזן (המערכת הווסטיבולרית).
בהתאם לממצאים אוכל להחליט האם המצב מתאים לטיפול פיזיותרפי מיידי או שיש צורך בהפנייה לבדיקות רפואיות נוספות. אם האבחנה היא וורטיגו (קריסטלים בתעלות), לרוב 1-3 טיפולים יפתרו את הבעיה. אם יש בעיה כרונית יותר כגון תחושות שיוט, אי נוחות בתנועות מהירות, מיגרנה ווסטיבולרית, ירידה ביכולת שיווי משקל ועוד, כנראה יהיה צורך בשיקום וסדרה ממושכת יותר של טיפולים שתכלול גם תרגול עצמי. לעיתים יהיה צורך בבירור רפואי נוסף במקביל לפיזיותרפיה.

סחרחורות.jpg

טיפול מתקדם לכאב כרוני

כאב כרוני
122.jpg

אנחנו יודעים שכאב הוא אזהרה לגוף שאומרת שמשהו לא בסדר. האמנם? כשכואב לאורך זמן, כל הגוף מגיב לכאב ומתחילים תהליכים שמעצימים את הכאב  והופכים אותו

לבעיה בפני עצמו.
בהתאם לממצאי הבדיקה נתאים תוכנית טיפול תפורה אישית לכל מטופל, ובה טיפול באיבר הכואב כמו גם טיפול במערכת העצבים המרכזית המתחזקת ומאדירה את הכאב. כך נוכל להשתמש ביכולות שיכוך הכאבים המדהימות שיש לנו בגוף, ולשלוט בכאב, כמו גם לטפל בבעיה ברקמה באיבר הכאוב.

בריאות האישה

שיקום רצפת אגן
נושא הנתפס מביך, לא מדובר רגיש מאד, ולכן גם מאד מגביל. יש פתרונות, ויש לטיפול השפעה ישירה על איכות החיין שלכן! שיקום רצפת אגן כולל טיפול בבעיות של שליטה בסוגרים, צניחת אברי אגן, כאבים ביחסי מין , כאבי אגן, בדיקה תפקודית לאחר לידה. הטיפול מתאים לכל אישה בכל גיל, לנשים לאחר לידה וגם לכאלה שלא ילדו מעולם.

רצפת אגן.JPG

פרקינסון

פרקינסון 1.jpg

פרקינסון

פיזיותרפיה פרטנית וקבוצתית למתמודדים עם מחלת הפרקינסון, מותאמת אישית לחומרת המחלה של כל מטופל, השאיפות התפקודיות, ויכולת שיתוף הפעולה. הטיפול נועד לעידוד תפקוד מיטבי במצב הקיים, מתן "רמזים" שמאפשרים תנועה קלה יותר, ושואף להאט את קצב התקדמות המחלה. במהלך הטיפול ישנו חלק אקטיבי משמעותי, וגם התייחסות לכאבים וקשיים שונים ויחודיים לכל מטופל.  כמו כן ניתנת הדרכה למטפלים ומשפחות.

גמישות יתר

גמישות יתר  - EHLERS DANLOS SYNDROME

אהלרס דנלוס היא קבוצת תסמונות תורשתיות של רקמת החיבור. התסמונות מאופיינות בגמישות יתר של מפרקים ורקמות חיבור שבריריות.

אבחנה וטיפול מותאם הם המפתח לניהול ועידון התסמינים.

פיזיו-פילאטיס

שלב מעבר מושלם לכל מי שעבר פציעה וחושש לחזור לפעילות רגילה בחוגים:  הדרכה פרטנית בקבוצות קטנות מאד, ע"י פיזיותרפיסטית מדריכת פילאטיס, והתאמה מירבית למצב הנוכחי עם כל אמצעי הזהירות הנדרשים. ניתן לעיתים להתחיל תוך כדי טיפולי הפיזיותרפיה.

שיקום עצב הפנים

אבחון וטיפול בשיתוק עצב הפנים בשל מגוון סיבות- וויראלי,  פציעות, גידולים, ניתוחים…
הטיפול מותאם באופן אישי על פי רמת הפגיעה וההחלמה של המטופלים.
הקפדה על הטיפול העדכני ביותר, והידע המתקדם עם התחום הצעיר הזה.
ישנו קשר ישיר עם הרופאים המומחים בארץ  בתחום ועם מרפאות שיקום פנים המובילות בעולם, כמו כן עם מסגרת תמיכה רגשית ספיציפית לתחום.

קישור למאמר

שיקום עצב הפנים (1).jpg

עיסוי

עיסוי.jpg

עיסוי מקצועי

בשילוב סגנונות לפי העדפת המטופל: רקמות עמוק, ספורטאים, שבדי ועוד. כבר בעת העתיקה האמינו בסגולות הריפוי והטיפוח של עיסוי קבוע, וגם היום יש תמיכה מחקרית להשפעה חיובית של מגע על מצב גופני ומנטלי, הרפיית מתחים, שיפור איכות שינה ואיכות חיים. ספורטאים רבים מגיעים לעיסוי למטרות האצת ריפוי, עידוד זרימת דם ופינוי פסולת תאית, והרפיית שרירים.